top of page

Privacy en Klachtenregeling

​

Volgens de wet zijn er rechten en plichten, zowel voor u als patient als voor de apotheker als zorgverlener. Deze rechten en plichten zijn opgesteld om goede farmaceutische zorg te kunnen garanderen, en gaan onder andere over het waarborgen van uw privacy in de apotheek. Wist u bijvoorbeeld dat u recht hebt op een gesprek onder vier ogen als u het lastig vindt om over bepaalde zaken aan de balie te spreken? Hiervoor heeft onze apotheek een speciale spreekruimte beschikbaar. Maar de privacywetgeving gaat ook over de verwerking van uw persoonsgegevens in een medisch dossier. Als apotheek zijn wij namelijk verplicht om informatie op te slaan die van belang is voor uw behandeling. Uiteraard is dit medisch dossier goed beveiligd en zijn er over de verwerking en verstrekking van deze gegevens richtlijnen opgesteld. De Maere Apotheek zal uw gegevens nooit aan derden verstrekken of aanwenden voor commerciele doeleinden zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Wij maken gebruik van het modelregelement voor de privacy dat door de KNMP (Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Pharmacie) opgesteld is.

 

Wij bieden u een de mogelijkheid met ons te chatten via Whatsapp. De Whatsappberichten worden versleuteld verstuurd en aan het eind van de dag gearchiveerd. 

​


Niet tevreden?
 

Elke dag doen wij in de apotheek ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan heel veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer u heel tevreden bent over de apotheek horen wij dat graag van u. Maar ook wanneer er iets niet goed is gegaan en u ontevreden bent over onze werkwijze is het belangrijk dat u ons dat laat weten. Wat kunt u doen met uw klacht?


Bespreek uw klacht met uw apotheker


Bent u ergens niet tevreden over en wilt u hierover een klacht indienen? Bespreek dit in ieder geval met uw apotheker. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van de apotheek gaat. Als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet proberen de klacht op te lossen. U kunt uw klacht persoonlijk, telefonisch of per e-mail aan ons melden. Klik op contact voor de contactgegevens.

​


Komt u er samen niet uit?


De volledige tekst van de klachtenregeling openbare apotheken kunt u hier downloaden

​

BEZORGDIENST / 24/7 AFHAALKLUIS  
VRIENDELIJK EN BEHULPZAAM PERSONEEL
bottom of page